Monday, June 4, 2007

Jin Ajaib

Hari ni saya pergi ke popular…hehe…hendak mencari buku kuasa minda separa sedar oleh Mohd Rozani Pawan Chek.Saya ingin mendalami lagi minda.Memang tak dinafikan bahawa banyak buku orang putih tentang minda.Tetapi ada yang kadang-kadang yang saya baca, saya kurang faham sedikit.Oleh itu saya ingin mengambikil keputusan untuk membaca buku dalam Bahasa Melayu untuk lebih faham.Tetapi di Malaysia tidak banyak buku tentang minda.Yang saya tahu buku Membina Imaginasi Cemerlang oleh Dr Tuah.Saya akan kongsi maklumat dalam buku tu jika saya habis membacanya…(buku kuasa minda separa sedar)

Apa yang saya nak cerita hari ini adalah perkara lain…Saya terlihat tajuk buku “The Secret” di dalam senarai bestselling.Huhu…Saya sudah membacanya.

Saya akan kongsi dengan anda tentang apa yang saya baca.

Menurut maklumat yang terdapat di dalam buku tersebut,otak kita iaitu minda amatlah hebat.Ya…memang hebat.OTAK KITA MAMPU MELAKUKAN APA SAHAJA.

Anologi yang diberikan juga menarik.kita tentu pernah dengar tentang kisah Aladdin yang terjumpa lampu ajaib,dimana di dalamnya terdapat jin yang akan menunaikan apa sahaja permintaan Aladdin.Dalam kisah tersebut kita tahu Aladdin mampu membuat tiga permintaan.

Cuba bayangkan kita sekarang kita berada dalam keadaan tersebut..bestnya….

Apa saya nak beritahu disini,sebenarnya kita juga mempunyai lampu ajaib tersebut.Benda itu adalah minda separa sedar kita.

Ya minta apa sahaja.Sebarang arahan yang dikata anda pada minda anda umpama anda berkata pada jin….Yang JIN MINDA akan kata..YOU WISH IS MY COMMAND

Jadi sekarang mintalah apa sahaja kepada minda anda.Minda anda adalah Jin Ajaib tersebut.

No comments: