Monday, July 9, 2007

Soalan dengan Dr Fadzley

Beberapa hari yang lepas saya ada berjumap dengan Dr Fadzley.Kenal tak?Ala abang asmara....asmara ini yang .....tetapi sekarang mula menjadi motivator yan g terkenal di negara kita.Selain itu,beliau juga mempunyai produknya sendiri.Kat mana tu terpaksa saya rahsiakan..

Di tempat tersebut terdapat satu produknya yang saya amat berminat.Iaitu spray aura minda.Untuk minda lah....dipendekkan cerita dia ada bertanya soalan untuk semua dan dia berkata(tak silap saya) nak beri spray tersebut.

Apa lagi,setelah mendengar dia berkata demikian saya semakin bersemangatlah nak jawab.Nak tahu soalan dia.Lebih kurang macam nilah soalan and jawapan dia.

Dia tunjukkan sebotol air mineral yang berisi separuh air and suruh kita pilih yang mana pendapat kita.

Apakah pendapat anda tentang botol ini?

A air separuh sudah diminum(keluar)
B separuh air yang masih tinggal
C separuh air
D separuh dah diminum(keluar) dan separuh yang tinggal


Nak tahu apa kata beliau?
Mengikit kajian....
A-seorang yang berfikir negatif.Namun begitu ada kebaikkannya,hal ini kerana orang tersebut sentiasa berfikir apa-apa yang buruk dahulu sebelum membuat sesuatu.

B-hehe ini jawapan diberi saya.Nampaknya saya seorang sahaja mengangkat tangan untuk jawapan ini.Kemudian,beliau memanggil saya ke depan.Pada masa ini saya berasa saya mempunyai harapan untuk mendapat spray ini.Yelahkan saya seorang je beliau panggil.

Beliau bertanyalah kenapa saya memilih jawapan tersebut.Saya katalah saya suka melihat pada aspek yang masih tinggal.Kita mesti bersyukur dengan apa yang ada.Look forward.Past is past.

Nak tahu apa yang beliau cakap.Maybe saya akan ingat selamanya.

Orang b adalah orang yang sentiasa positif.(Dalam hati saya senyumlah)Namun begitu,dia sentiasa menganggap dia sahaja yang betul.Tidak mahu menerima pendapat orang dan kadangkala akan menyebabkan perbuatan dia tersebut mejengkelkan.(aduh kata hati saya...alamak).

Tapi takpe,saya buat macam biasa je kat situ,semuanya kerana spray.huhu..Spray tu harga RM68 tau.

C-minta maaflar,saya dah lupa jawap apa yang Dr cakap.

D-seorang yang tidak berpendirian.Orang jenis ini,berdiri atas parga.


Dipendekkan cerita,adakah saya dapat spray tersebut?

Hmm tidak dapat.Memanglah dia nak beri,tapi untuk semua rasa..aduh terkena saya.Tapi tidak mengapa...at least i can to with Dr Fadzley.

Time for kuliah..bye

1 comment:

Anonymous said...

nk jgk answer C!!!